понеделник, 7 март 2016 г.

Objetivo de la asignatura

Vista panorámica de la basilica de Volubilis
Изглед към базиликата във Волубилис

En el segundo cuatrimestre del año académico 2015-2016 en la asignatura Infografía y Patrimonio se desarrollará proyecto sobre investigación y creación de propuesta sobre la casa romana en la ciudad de Volubilis, Norte de África, hoy en día Marruecos.

El programa de la asignatura consiste en serie de conferencias, mientras que los estudiantes hacen sus propios análisis e investigaciones sobre el tema en el que están trabajando.

Luego se hace la propuesta de como hubiera sido el edificio utilizando programas de visualización y presentación gráfica.

Por otro lado la asignatura ofrece una vista extraordinaria que abre nuevos horizontes para los arquitectos. Durante los debates en clase se discute las diferentes esferas donde este trabajo se puede llevar a la práctica. Los museos interactivos, los juegos educativos o no, las películas históricas, centros de investigación, dibujar imágenes para libros de texto y los temas de copia de seguridad forman solo una pequeña parte de todas las posibilidades que existen.

 También se pone la cuestión de que la manera de presentar el patrimonio es muy importante y depende del público al que se dirige. Tal como que en el proceso de investigación arqueológica gran parte del resultado exitoso es la colaboración entre arquitectos e arqueólogos. Porque este trabajo tiene un valor muy grande y los especialistas que se dediquen a esto deben ser responsables y atentos con la información que prestan al público. Además la mayoría de las investigaciones que se han hecho hasta el momento suelen ser publicadas en libros y casi no hay fuentes donde se puede encontrar materiales visuales, gráficos como imágenes o videos. 



По време на втория семестър от учебната 2015/2016 година в часовете по Уеб графика и презентация на архитектурното наследство ще се разработва проект, имащ за цел да проучи актуалното състояние и историята на древноримска къща в град Волубилис, северна Африка, днешно Мароко, и да предложи хипотеза за това как е изглеждала сградата.

Програмата на учебния предмет включва серия от лекции, свързани със задачата, по време на които студентите трябва да направят свои собствени анализи и проучвания в зависимост от конкретната подтема, която разработват.

След това се изготвя предположение за оригиналния вид на сградата, използвайки програми за 3Д моделиране и презентация.

От друга страна учебният предмет предлага една различна гледна точка върху темата, която открива нови професионални хоризонти за архитектите. По време на дискусиите се обсъждат различните сфери, където тази работа може да се приложи на практика. Интерактивните музеи, компютърните игри с учебна цел или за развлечение, историческите филми, центрове за изследване на културното наследството, книги с илюстрации и копията на силно повредени археологически обекти, с цел съхранение са само малка част от всички възможности.

Също така се поставя въпросът за изключително голямото значение на това по какъв начин се презентира културното наследство и че най-големият фактор, от който зависи, е публиката, пред която ще бъде представено. Друг аспект на успешния резултат е съвместната работа на специалисти археолози и архитекти, които трябва да бъдат много внимателни и отговорни. С напредването на технологиите и възможностите е време да се преработят всички тези данни, които са изследвани до момента, но съществуват само на хартиен носител, и да бъдат пренесени на дигитален под формата на изображения, рисунки и видео. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар